1987 – שנה רווית פעילות (חלק א')

1987 שנת פעילות עניפה

שנת 1987 החלה מאירוע היסטורי – לראשונה נוער שלנו השתתף לא בתחרות בינלאומית ידידותית, אלא באליפות מדינה רשמית. באליפות אוסטריה פתוחה לנוער השתתפו גם שחקני שוויץ ואיטליה. הנוער שלנו לא סבל מריגשי נחיתות וחזר עם 6 מדליות. הצלחה שהיא הרבה מעבר למצופה!

רוב ההצלחות שייכות לגיל 14: אלון אופיר מאשדוד תפס את המקום הרביעי ביחידים, אך ביחד עם אוסטרי מ.ווימברוק הוא הגיע לגמר וזכה במקום השני בזוגות בנים. אלון לא הסתפק בכך ולקח עם שירלי דניאל (אשקלון ) מקום שלישי בזוגות מעורבים. הופעתה של שירלי הייתה המוצלחת בין שחקנינו ביחידים – מקום שלישי!

בגיל 18 האחים סיגלית ואמיר מוזס ( אשדוד ) חזרו הביתה עם מדליות על המקום השלישי בזוגות מעורבים.

עוד השתתפו נימרוד לודמיר ,מור ווימר ( טבעון ) ואורי דוד ( ראשון לציון ). נערינו הוכיחו שאין הם נופלים מרמה אירופאית ויש לשלוח אותם יותר לתחרויות בינלאומיות.

כעבור חודש נערכה – על 7 מגרשים – אליפות ראשון לציון פתוחה, בה השתתפו 60 שחקנים החל מיאיר קרמי בן 8.5 מטבעון ועד לשחקנים עם שיער שיבה בוותיקים.

בגיל 12 אלוף ישראל עתידי פז בן סירה מרמת השרון זכה לתואר הראשון שלו, במקום השני אורן סרויה והשלישי- לירן איילון מטבעון. אלופי ישראל בזוגות בגיל זה אלי ריימונד מאשדוד ודני שניידמן מפרדס-חנה החליטו להתמודד עם בוגרים יותר ושחקו בגיל 14. הם לא עשו חשבון לגיל וניצחו. במקום השני פז עם יעקב סולומון. אלי עשה "דבל" בניצחונו גם ביחידים לאחר ניצחון על יעקב בגמר. דני ועומר שחל מטבעון – במקום השלישי.

נשים חולקו לבתים ומנצחות עלו להצלבה. אלופת ישראל ברוריה סרויה נפצעה ויצאה מהתחרות. כך יצא שעליזה מוזס ( עברה ממכבי אשדוד למכבי ראשון לציון ) הפסידה בבית לאחותה סיגלית ( אשדוד ),אך גמלה לה בגמר וזכתה בתחרות. במקום השלישי שירלי דניאל ( אשקלון ) וקורין אלקיים ( אשדוד )

משחק הפכפך התפתח בחצי גמר של זוגות מעורבים. בהתמודדות של סיגלית ואמיר מוזס ( אשדוד ) וברוריה סרויה ( אשדוד ) עם רמי שניידמן ( פרדס-חנה ) כל זוג ניצח מערכה. בשלישית סיגלית ואמיר בורחים ל9:1, אך ברוריה ורמי משנים טקטיקה ומתחילים ללחוץ, משווים וממשיכים לקחת נקודות – 14:9. רמי מקבל הזדמנות לסיים את המשחק, אך מנחית ברשת. מייד אחרי זה ברוריה עשתה 2 שגיאות סתמיות והיריבים מתאוששים, משווים 14:14 ומנצחים 17:15. בגמר סיגלית ואמיר מנצחים די חלק את אחיהם הבוגרים עליזה וראובן. במקום השלישי זוכים שירלי עם מנשה מיכאלי ( אשקלון ) טכני כי ברוריה נלקחה לבית חולים לבדוק את הברך שנפצעה.

גברים חולקו לרמות א' ו ב' ברמה ב' ניצח נימרוד ליבנה מטבעון לאחר ניצחון בגמר על ליאור דניאל מאשקלון.

ברמה א' התחרות לא הסתיימה, כי השעה כבר הייתה מאוחרת מאד. לחצאי גמר ביחידים הגיעו אמיר וראובן מוזס, ניסים דוק ( אשדוד ) ורמי שניידמן. לגמר זוגות הגיעו אמיר עם ראובן וניסים עם מנשה מיכאלי ( אשקלון ).

אליפות ראשון לציון הבינלאומית בבדמינטון

בסוף השנה התקיימה עוד אליפות ראשון לציון פתוחה, הפעם בינלאומית.

שחקני 5 מדינות התעניינו, אך רק שתי שחקניות משוויץ הגיעו. בזכותן התחרות הייתה מיוחדת ומעניינת. במוקדמות סיגלית ועליזה מוזס מתגברות עליהן. אך במשחקי הצלבה שוב פוגשות אותן – כל אחות מקבלת את יריבת אחותה מהמוקדמות ושתיהן מפסידות הפעם. השווצריות וולף ושבנגלר מחלקות בינהן את הזהב והכסף.

בתחרויות גברים הגמר היה בין האחים ראובן ואמיר מוזס ושוב הצעיר ניצח (אמיר).

בזוגות בנות, כמובן, עליזה עם סיגלית פגשו בגמר את השווצריות ועליזה נפצעה במערכה השנייה.

גמר זוגות גברים לא התקיים כלל, כי רמי שניידמן, אשר שיחק עם נימרוד לודמיר, חלה לפני הגמר. אמיר וראובן מוזס הוכרזו אלופים ללא משחק.

בזוגות מעורבים ראובן ועליזה מוזס ניצחו בגמר את וולף ומנשה מיכאלי.

אליפות ישראל לבוגרים

אליפות ישראל לבוגרים נערכה בכמה שלבים. 6 הראשונים בדירוג קיבלו הזמנה להשתתף בבית הגמר של 16 שחקנים. 10 נוספים עלו לשם מתחרויות חצי גמר. לשלב זה הוזמנו שחקנים 7-20 בדירוג הארצי והם התחרו ביחד עם 10 שחקנים, אשר עלו מהמוקדמות, עבור אותם ה-10 מקומות הפנוים בבית הגמר. למוקדמות הוזמנו כל אלה שלא היו מדורגים בין ה- 20 הראשונים. תחרויות נערכו בבתים. השיטה איפשרה לכל שחקן להתחרות ברמתו, להנות וגם להתקדם. לא היו משחקים "לפרוטוקול". במוקדמות השתתפו 17 שחקנים. ביניהם ארז רביד מהפועל פרדס-חנה. זוכרים? הכוכב העולה של שנות ה-70, אשר עבר לכדורגל בגיל 14 וחזר אלינו אחרי שרותו הצבאי. פנים חדשות בזירת הבוגרים היה דני שניידמן בן ה-13, אשר יחד עם ארז, גדי יגר, מאמני רמת השרון יבגני סליאוזברג ושל טבעון אילן רום ואחרים עלו שלב.

תחרויות של 2 השלבים הראשונים נערכו באולם יפה בסביון. 24 משתתפי השלב השני חולקו ל-6 בתים ומנצחיהם עלו לבית הגמר. בשלב זה סופקו מספר הפתעות – אלון אופיר הצעיר ניצח את מנשה מיכאלי ( אשקלון ) ועלה לבית הגמר ואיתו שרון כהן מאשקלון אשר ניצח את מיכאל שניידמן ( פרדס-חנה ).

בית הגמר נערך בקיבוץ יד מרדכי. גם בשלב זה שחקנים חולקו ל-4 בתים. אמיר וראובן מוזס עלו לרביעיה הראשונה, יורם חדריין מאשקלון הצטרף אליהם אחרי פרישתם של ניסים דוק ויצחק סרויה. רמי שניידמן שיחק עם כאבים בגיד אכילס, אך התגבר ועלה אף הוא. ראובן ניצח משחק קשה מול דורון סולומון מראשון לציון, אמיר נזקק לשלוש מערכות נגד בועז קוק מפרדס-חנה ורמי ניצח את ויקטור יוסים מראשון לציון. רמי לקח מקום שלישי. משחק הגמר בין אחים אמיר וראובן מוזס התעלה לרמה גבוהה עם מבצעים טכניים ומאבק טקטי, מהלכים מגוונים ומחושבים. השחקנים הפגינו כושר גופני, יכולת עמידה בלחץ ולחימה עד הסוף. במערכה השלישית מנצח אמיר בן ה-17 וזוכה בפעם הראשונה בתואר אלוף ישראל לבוגרים.

משפחת מוזס לא הסתפקה בהצלחת הגברים. גם גמר הנשים שייך למשפחה וגם כאן האחות הצעירה סיגלית גברה על הבוגרת עליזה. כמו אמיר גם סיגלית זכתה בתואר אלופת ישראל לראשונה. במקום השלישי –אירית בן שושן מפרדס-חנה.

כמותית הנשים לא התקרבו לגברים – רק 7 השתתפו, לכן לא נערכה תחרות בזוגות נשים.

בזוגות גברים היה ברור שאחים מוזס יגיעו לגמר ( הם גם ניצחו שם ). קשה היה לנבא מי יהיו היריבים שלהם בגמר, אך הגעתם של יונה דוקלסקי וגרי רזניק מפרדס-חנה הייתה פחות צפויה. הם ניצחו בדרך את מאמנם מיכאל שניידמן ששיחק עם עמיתו מאשקלון דני דניאל ואחר-כך את רמי שניידמן ונימרוד לודמיר ז"ל ( טבעון ). במקום השלישי מנשה מיכאלי עם דורון סולומון.

משפחת מוזס השלימה את שליטתה בתחרות בגמר זוגות מעורבים – משפחתי אף הוא. גם בגמר הזה הצעירים סיגלית ואמיר היו זריזים יותר, ניצלו יותר הזדמנויות והוסיפו לעצמם עוד תואר אלופי ישראל. מנשה מיכאלי עם שירלי דניאל דורגו במקום השלישי.

משפחת מוזס קבעה באליפות זו את המקסימום האפשרי ל-4 אחים: 6 תוארי אלוף ו-4 תוארי סגן אלוף. לא זכורה לי משפחה כזאת בבדמינטון ולא מוכרת לי משפחה כזאת בשום ענף ספורט אחר בארץ.

אליפות הפועל

אליפות הפועל היתה התחרות הבאה בארץ וזו נערכה בטבעון בפורים.

בהעדרו של האלוף הקודם רמי שניידמן, אשר השתתף באותם הימים באליפות צרפת בפריס, שלטו בתחרות חבריו מפרדס-חנה גרי רזניק ובועז קוק. גרי, לראשונה בחייו, זכה בתואר אלוף ביחידים. בגמר הוא גבר על בועז לאחר שהצליח להתיש אותו פיזית ולגרום לו להתקווצות שרירים ( 17:16,15:6 ). נימרוד לודמיר ז"ל – שלישי. אחריו יורם חדריין מבאר-שבע אשר הצליח להדיח את יונה דוקלסקי ( פרדס-חנה ) המנוסה ממנו ( 18:16 במערכה השלישית ).

עם בן זוגו הקבוע מגיל 11 יונה דוקלסקי גרי מנצח גם בזוגות ודי בקלות. בגמר הם מנצחים את נימרודים מטבעון לודמיר וליבנה, אשר הפתיעו בחצי גמר. שם הם גברו במשחק עיקש בשלוש מערכות על בועז עם גדי יגר מפרדס-חנה, אשר נאלצו לעבוד קשה קודם לכן על מנת לנצח את יורם עם ברוך פינקלשטיין ( אף הוא מבאר-שבא ) בדרכם למקום השלישי.

אירית בן שושן שלטה בנשים ושמרה על תוארה כאלופת הפועל. השנייה מור וימר מטבעון. ציונה דגני מפרדס-חנה חזרה על השגה משנה הקודמת – מקום שלישי.

במשחקי וותיקים אילן רום מטבעון הגשים את הבטחתו. אילן הכיר את הבדמינטון ב-1979, כאשר שימש כאיש בטחון של נבחרתינו בליסבון ( אני הייתי המאמן ). הוא התלהב מהמשחק והבטיח להקים מועדון בארץ וכך עשה בטבעון –הקים לא סתם מועדון, אלא מרכז נוער גדול ואיכותי! בנוסף הוא גם הבטיח להפגש איתי מעבר לשני צידי הרשת. כעבור 8 שנים נפגשנו במשחק גמר של וותיקים באליפות הפועל. אילן לא רק למד לשחק במשך השנים האלה הוא גם למד לנצל את הפרש של 13 שנים שבינינו וניצח. לאחר המשחק אמר אילן: "כבוד לי לנצח אותך", תשובתי הייתה: "כבוד לי למסור לך את הכתר של אלוף". חבל שאיש מיוחד זה עם סגולות אישיות רבות עזב אותנו בהמשך.

ביום השני 64 שחקני נוער החליפו על המגרשים את 29 הבוגרים. נערות טבעון שעזרו בתחרות היו מחופשות לפורים והאווירה הייתה מעולה. עומס המשחקים הגדול הביא את המארגנים למסקנה שבעתיד יש להפריד בין ילדים לנוער – מסקנה תקפה היום כפליים.

בגיל 10 הגיעו לבית הגמר יחד עם האלוף מהשנה הקודמת אמיר יוסף מבאר-שבע שלישיה טבעונית אסף דוד, דור קסל (אשר בשנתיים האחרונות חידשו את פעילות המועדון בטבעון )  ודורון שלח. הם זוכים להתרגשות רבה ותמיכה רועשת מהוריהם, אחיהם וחבריהם. אמיר מצליח לעמוד בלחץ ומנצח. אסף שני, דורון שלישי. התקיימו לראשונה גם משחקי זוגות בגיל זה. כאן אמיר מתחבר עם דור והם מנצחים בגמר את דורון עם אסף. במקום השלישי זוכים יחזקל אשכנזי מזיכרון יעקב עם רון מנה מקיבוץ יד מרדכי.

גם בגיל 12 עלתה לבית הגמר שלישיה מטבעון – לירן איילון, גיל הידש ויובל דוד. לירן מנצח בחצי גמר את יובל בשתי מערכות – 12:11,12:10! ובגמר את גבע הוכמן מקיבוץ חצור ( שחקן נבחרת ישראל בעתיד ) וזוכה באליפות. יובל – השלישי.. בזוגות לירן עם יובל מנצחים בגמר את גיל עם תומר אופדיסנו מפרדס-חנה ( גיל ותומר הכירו אחד את השני בתחרות עצמה, התחברו והפתיעו את כולם בהגעתם לגמר ). גבע במקום השלישי, אף הוא עם חבר טרי מטבעון דוד דינס.

בגיל 14 שיא המשתתפים – 18! שחקני נבחרת ישראל לנוער אשחר הוכמן, אורן טלר ויוגב רושנסקי מחצור, דני שניידמן מפרדס-חנה לא מאפשרים הפתעות ומגיעים לבית הגמר. מני גרשון מפרדס-חנה מספק פנים חדשות שם וזה לא מקרי – מני יככב בהמשך לא מעט ובבוא העת יהיה גם אלוף ישראל בזוגות. עומר שחל מטבעון מצטרף אליהם. אך השעה כבר מאוחרת מאד והוחלט לדחות את המשחקים ליום אחר. את הזוגות מספיקים לסיים. דני ואשחר לראשונה משחקים ביחד ומצליחים לנצח את כולם, כולל זוג שרגיל לשחק ביחד – יוגב ואורן. עומר שחל עם אייל ינציק המקומיים מסיימים במקום השלישי.

ביום השלמת התחרות ביחידים אשחר הוכמן זוכה בבכורה, אורן טלר בסגנות. אורן ניצל את חוסר בטחונו של דני שניידמן, אשר לא התאמן במשך מספר שבועות בגלל סדק בעצם כף ידו, אך קל לא היה לו- 12:11 במערכה השלישית.דני זכה במקום השלישי.

בגיל 16 ניצח נימרוד לודמר ז"ל מטבעון, אחריו ירון חצרוני מחצור – עוד שם שיככב בעתיד בנבחרת ישראל. השלישי קובי אלפסי מטבעון.

בגיל 18 אלוף משנה שעברה גדי יגר מפרדס-חנה עם יורם יוסף מבאר-שבע ונימרוד ליבנה מטבעון הגיעו למצב של ניצחון והפסד ביניהם. ביחס של מערכות נולד אלוף חדש- יורם. גדי- שני, נימרוד – שלישי. גם זוגות בגיל זה שוחקו ביום אחר. שני נימרודים לודמיר וליבנה ניצחו. יורם יוסף וגדי יגר אחריהם.

מיבר בן ארי מנצחת בגמר את מירב סעדיה ( שתיהן מפרדס-חנה ) והיא בדרכה מעלה לתוארי אלופת ישראל ושחקנית משמעותית בנבחרת ישראל בעתיד.

מרכז הפועל הכין פרסים גם לתחרות בין מועדונים. מירוץ צמוד היה כל הזמן בין פרדס-חנה וטבעון והסתיים בסוף לטובת טבעון!

הזכרתי שרמי בזמן אליפות הפועל השתתף באליפות צרפת פתוחה. הוא לא היה שם לבד. נבחרת ישראל יצאה לשם עם ויקטור יוסים כמאמן, עליזה מוזס כקפטן וראובן, אמיר וסיגלית מוזס, ברוריה סרויה ורמי– שחקנים. השתתפו באליפות גם שחקנים ממדינות שבצמרת עולמית – מאינדונזיה, מלזיה, דרום קוריאה, שבדיה ודנמרק. שחקננו הרגישו שהם משתתפים בתחרות השייכת לבדמינטון " מעולם אחר ", אך לא חזרו משם עם זנב מקופל. רמי ניצח במוקדמות שחקן צרפתי ועלה לתחרות הראשית. אמיר וראובן עשו זאת בזוגות. אן מניין שהוזכרה כבר בכתבות שלי עזרה גם הפעם באירגון האימונים ובפעילויות המשותפות עם הצרפתים. השחקנים שוכנו אצל אנשים פרטיים על פי קשרים של משפחת מוזס. הדבר הקשה עליהם במקצת, אך תרם רבות לגיבוש ואווירה הטובה. קטע זה נלקח מדיווחה של עליזה מוזס : ו. יוסים בדיווחו על נסיעה ציין שנבחרת גם קיימה שני מפגשים עם מועדונים צרפתיים. באחד היא הפסידה והשני הסתיים בתיקו 5:5.

השאר תגובה

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>