1986 – שנת התארגנות מחודשת וחיפוש דרכים חדשות – חלק א'

בליגות ממשיך ואף מתרחב שילוב דורות – ליד וותיקים כמו ויקטור יוסים, זאב דרור, שמשון סלים משחקים כוכבים צעירים לפני ואחרי שרות צבאי וילדים כישרוניים כמו אלי ריימונד, אשחר הוכמן, דני שניידמן, מני גרשון, אשר פורצים פנימה. יש קבוצות שמופיעים שם ביחד אבות ובנים – דוד ויעקב סולומון בלוד; דני,ליאור ושירלי דניאל באשקלון; אפרים ואלון אופיר באשדוד; מיכאל ודני שניידמן בפרדס-חנה, יעקב ואריאל יזיקאל בלוד ואחרים. כמובן, הופיעו גם אחים ואחיות.

זהו אופי של הענף שלנו – אפשרות לעיסוק ספורטיבי משפחתי, אשר נותנת למשפחות אינטרס משותף ומספק חוויות משותפות.

בליגה הלאומית השתתפו 6 קבוצות לאחר פרישתם של מכבי לוד וסביון.

מכבי אשדוד ( ראובן מוזס, אמיר מוזס, ניסים דוק וברוריה סרויה ) מנצחת בצורה משכנעת.

מכבי ראשון לציון ( ויקטור יוסים, אורי דוד, דורון סולומון, אלי גרייס,זאב כץ, עליזה מוזס ) במקום השני.

הפועל פרדס-חנה ( בועז קוק, רמי שניידמן, גרי רזניק, יונה דוקלסקי, רז יגר, ארז רביד ואירית בן שושן ) במקום השלישי.

 

בין התוצאות האישיות ניתן לציין את ניצחונו של אלי ריימונד בן ה-13 על ליאור דניאל, המבוגר ממנו ב 5 שנים. על משחק בין רמי שניידמן לבין אורי דוד בראשון לציון כתוב בידיעון כך: "רמי ואורי לוקחים כל אחד מערכה באותה תוצאה 15:12 ובשתיהן במאבק צמוד מאד. בשלישית אורי מוביל 13:2 ואז רמי מתחיל ללחוץ ומצמצם נקודה- נקודה, כאשר על כל נקודה מתנהל מאבק מותח ומעייף. ב- 13:9 אורי נכנס ללחץ ומפסיד 2 נקודות קלות, שוב מאבק ורמי היותר מנוסה משווה 13:13, אורי מעריך עד 18 ומצליח עוד להשוות ל 14:14 ולזכות בנקודה ה-15, אך רמי מנצח 18:15. משחק זה נמשך כשעה וחצי! המפגש כולו נמשך 3.5 שעות לעומת שעתיים הרגילות!"

הליגה הארצית נוהלה בידי אשר ריימונד, מזכיר האגודה הישראלית לבדמינטון דה אז, שיש לו מקום כבוד בהיסטוריה של הענף. אשר פעל במרץ וברצון במשך שנים רבות, השקיע, עשה, יזם, ביצע. ידו הייתה בכל ותמיד לטובת הענף, השחקנים והפעילים. היו גם לא מעט וויכוחים ביני לבינו, אך הכול ענייני, הכול על מנת לקדם. בכל שנות פעילותינו המשותפת אשר היה לידי בכל אירוע, בכול תחרות, בכל מחנה אימון, בכול ישיבה – שותף אמיתי! אני מאחל לכולנו שאשר יחזור לעזור, כי בדמינטון בארץ זקוק לאנשים כמוהו!

בדיווחו על ליגה הארצית 86-87 כתב אשר כך: " זאת הייתה עונה מאכזבת כי מרבית הקבוצות באזורי הצפון והמרכז לא סיימו את משחקיהן לפי התוכנית. רק הפועל פרדס-חנה ב' שיחקה את כל משחקיה, סיימה את העונה ללא הפסדים ובמקום הראשון באזור הצפון. לעומת זאת הפועל זיכרון יעקב שחקה רק שני משחקים במשך כל העונה!

מכבי לוד עם משחק חסר, 5 ניצחונות ושתי תוצאות תיקו זכתה במקום הראשון באזור המרכז. נתניה שחקה רק 3 פעמים. מכבי רמת השרון א ורמת השרון ב לא נפגשו אפילו פעם אחת!

הקבוצות באזור הדרום סיימו את כל המשחקים לפי לוח הזמנים. התפתח מרוץ בין הפועל חצור ומכבי אשקלון ב על המקום הראשון בדרום. תוצאת תיקו ביניהן הספיקה לאשקלון לזכות במקום הראשון".

במשחקי העברה הפועל פרדס-חנה ב' ניצחה פעמים את מכבי לוד 4:2, 4:2, פעם את מכבי אשקלון 5:1 וסיימה בתיקו במשחק השני איתה. פ-ח צברה 7 נקודות לעומת 3 למכבי אשקלון ב ו-2 למכבי לוד ועלתה לליגה לאומית לשנה הבאה.

באופן אישי ניתן לציין את ניצחונו של יעקב סולומון מלוד על כוכב העתיד ואלוף ישראל פז בן סירה מרמת השרון, אך לגדי יגר מפרדס-חנה הוא הפסיד – בעתיד יחסי הכוחות ישתנו. דני שניידמן באפריל עוד הפסיד לדוד סולומון, אך במאי כבר גבר עליו. דני ואני הפסדנו לדוד עם יעקב איזיקאל בתוצאה יוצאת דופן – 16:17,18:17,17:18

content_p1_470אליפות ישראל לנוער נערכה באשדוד והיותה חלק מחגיגות שנת השלושים של העיר.

השתתפו בה 58 ילדים ונוער מהפועל באר-שבע, הפועל טבעון, הפועל זיכרון יעקב, סביון, מכבי אשדוד, הפועל פרדס-חנה, הפועל חצור, מכבי אשקלון,, מכבי לוד, מכבי ראשון לציון ומכבי רמת השרון. ראובן מוזס עזר בניהול התחרות וניסים דוק בארגון.

בגיל עד 10 ( 7 שחקנים ) ניצח אמיר יוסף מבאר שבע, אחריו "אפרוחים" מטבעון, אשר יככבו עם התבגרותם בזירה הישראלית – גיל חידש, דור קסל ואסף דוד.( דור ואסף חידשו בשנה שעברה את המועדון בטבעון ומובילים אותו בימים אלה ).זו הייתה התחרות הראשונה בהיסטוריה הישראלית שבבית הגמר לא היו נציגים מאשדוד ופרדס-חנה. בדיווח על תחרות ציין אשר שגיל זה מתאפיין, בין היתר, בכך שהאכזבה מתבטאת ע"י דמעות והיו. הוא ציין במיוחד את רוח הלוחמה שהפגינו אסף דוד ויחזקאל אשכנזי מזיכרון יעקב.

בגיל 12 ( 13 משתתפים ) אלי ריימונד תופס פיקוד ומתחיל להתרגל לעלות על דוכן המנצחים במקום הגבוה. דני שניידמן במקום השני, אורן טלר מחצור במקום השלישי. דני אומנם היחיד שלקח מאלי מערכה בתחרות זו, אך הוא הפסיד ליוגב רושנסקי לאחר שניצח את אורן. אורן ניצח את יוגב. כך ההכרעה נעשתה על פי יחס נקודות במערכות, כי גם יחס מערכות היה זהה. מני גרשון –אלוף ישראל בזוגות לעתיד – נשאר במקום האחרון – הוכחה לכך שגם מי שנשאר בהתחלה אחרון יכול לצמוח לכוכב.

בגיל 14 ( 16 שחקנים ) אלון אופיר ממכבי אשדוד מנצח את כולם – את חברו למועדון שרון כהן ב- 3 מערכות ואת אשחר הוכמן בתוצאה 12: 11, 12: 10. איתן הול נשאר רביעי, אך בעתיד גם הוא יתפוס מקום בצמרת הישראלית, שם הוא נמצא גם היום. הוא מנצח בתחרות זו את יעקב סולומון ומשאיר אותו במקום החמישי.

בגיל 16 ( 8 משתתפים ) גדי מוזס ( שומר על כושר גם היום ) ממכבי אשדוד זוכה בבכורה. אחריו נימרוד לודמיר מהפועל טבעון ואלון אופיר ששיחק גם בגיל זה.

נימרוד ז"ל היה טיפוס של מנהיג, דמות כובשת ונערצת בטבעון שרחש חיבה בין כל השחקנים והערצה בקרב המארגנים בגלל היותו בעל יוזמה ואחראיות. בתקופה שאילן רום עבר לצפת והתרחק מהמועדון בטבעון נימרוד ניהל אותו וזאת בהיותו נער בלבד!

בגיל 18 ( 8 שחקנים ) ניצח אמיר מוזס. במקום השני אורי דוד מראשון לציון, השלישי מנשה מיכאלי מאשקלון – שחקן ססגוני, חביב ולא שגרתי בממדיו, אשר הצליח להגיע לנבחרת ישראל.

6 בנות התחרו בגיל 14. מתוכן 3 היו בהמשך דרכן אלופות ישראל וייצגו את ישראל בתחרויות בינלאומיות רבות – שירלי דניאל מאשקלון ( מקום ראשון בתחרות זו ), מיבר בן ארי מפרדס-חנה ( 3 ) ושושנה מוזס מאשדוד ( 4 ). למיבר זאת הייתה ההופעה הראשונה בזירה הארצית.

בזוגות בנים עד 12 ( 10 זוגות ) אלי ריימונד ודני שניידמן מתחילים שיתוף פעולה רבת שנים ומנצחים די בקלות, במקום השני זוג מחצור יוגב רושנסקי ואורן טלר. במקום השלישי זוכים אייל ינצ'יק מטבעון וחן מורד מפרדס-חנה לאחר ניצחון בשלוש מערכות על מני גרשון ואוהד אבידן מפרדס-חנה.

בגיל 14 ( 7 ) שיתוף פעולה בין אלון אופיר וירון חצרוני ( עוד כוכב עתידי מחצור ) מצליח. אשחר הוכמן ויעקב סולומון במקום השני, אבי אלקיים ושרון כהן מאשדוד – אחריהם.

זוגות 18 מנצחים אמיר מוזס ומנשה מיכאלי, במקום השני אלון אופיר עם גדי מוזס, השלישי- אורי דוד עם נימרוד ליבנה מהפועל טבעון.

בזוגות מעורבים עד 18 ( 8 ) מנצחים אמיר מוזס עם אחותו סיגלית, מנשה מיכאלי עם קורין אלקיים מאשדוד וגדי מוזס עם שירלי דניאל.

אמיר מוזס לוקח בתחרות זו 3 מדליות זהב.

אליפות ישראל הסתיימה בניצחונו של ראובן מוזס על האלוף הקודם יצחק סרויה. בזוגות גברים ראובן שיחק עם אחיו אמיר והזוג התחיל שרשרת ארוכה של זכיות באליפויות ישראל. בגמר הם ניצחו את יצחק סרויה וויקטור יוסים 2:1.

ראובן ואמיר נמצאים גם היום בצמרת זוגות בארץ – כבר יותר מ 20 שנה!

תחרות נשים הפגישה בחצי גמר את האחיות סיגלית ועליזה מוזס. עליזה היא האלופה בשנה הקודמת, סיגלית היא כוכבת העולה בת 14. האחות הצעירה לא מוותרת לבחורה ומנצחת אותה ש 3 מערכות., אך נכנעת בגמר לברוריה סרויה.

content_p1_471אליפות הפועל התקיימה בקיבוץ גבת והשתתפו בה 72 שחקני הפועל מקרית טבעון, פרדס-חנה, באר שבע, זיכרון יעקב, חצור, משאבי שדה, יד מרדכי, וגם מחדרה וסביון.

וימר מור מטבעון ניצחה את יתר הבנות ( 4 ), כולל את מיבר בן ארי, שנשארה שנייה.

בין בנים עד 10 ( 5 ) שוב שלט אמיר יוסף מבאר שבע, דור קסל מטבעון ויחזקאל אשכנזי מזיכרון יעקב – אחריו.

גיל 12 ( 9 ) מציג לנו שמות של ילדים שישחקו בהמשך ברמות גבוהות – אורן טלר, דני שניידמן, יוגב רושנסקי, אייל ינציק, גבע הוכמן ואוהד אבידן– זה סדר מקומות בתחרות זו. בבית הגמר אורן ניצח את דני והפסיד ליוגב, דני ניצח את יוגב. סדר המדליות נקבע עי יחס מערכות.

בגיל 14 ( 13 ) לבית הגמר עולים מנצחי הבתים – 3 מבאר שבע ואשחר הוכמן מחצור. אשחר גובר על כולם. דורון יצחק שני, אורן נגבקר השלישי ויוסי גנזו הרביעי. איתן הול מגיע רק ל 5-8, לאחר שהפסיד בבית לדורון יצחק במשחק הפכפך : .15:6,2:15,15:4

בגיל 16 ( 10 ) אחיו הקטן של אמיר יוסף, יורם מבאר שבע לוקח את הבכורה, לפני נימרוד לודמיר ובן עירו רזיאל אברהם.

בגיל 18 יגר גדי בולט בין 6 משתתפים, אך ניצחון על בק דניאל מפרדס-חנה לא בא לו בקלות 15:5,13:15,15:13. נימרוד ליבנה מטבעון במקום השלישי.

בין נשים בוגרות אירית בן שושן גוברת על חיה גרינשטיין 12:10,6:11,11:4 . ציונה דגני מפרדס-חנה –שלישית.

10 גברים מנסים למנוע מרמי שניידמן את המקום הראשון, אך רק בועז קוק ( היום דוקטור לביולוגיה ) מותח אותו ל 3 מערכות. רז יגר במקום השלישי. גם אילן רום משתתף יחד עם חניכיו.

ותיקים חולקו לאלה של 35 + ו של 45+.

באופן די נדיר מופיע אילן הוכמן – מארגן של מועדון בקיבוץ חצור, אשר טיפל בו וטיפח אותו במשך שנים רבות, השקיע בספורט ובאולם שעם הזמן הפך לאולם בדמינטון מהמרכזיים בארץ. אליפויות רבות ומחנות אימון אינספור התקיימו שם. אילן היה תמיד הרוח החיה והאבא הגדול והדואג של שחקני חצור.כולם היו ועדיין ישנם בניו, כולל שלושת הבנים הפרטיים שלו – אשחר,עמית וגבע. אילן הוא עוד אדם שהבדמינטון ישראלי חייב לו.

בתחרויות ניצחו אריה גרינשטיין מסביון ושמואל בלמולקר מבאר שבע.

תוצאות זוגות עד 12:

  1. אורן טלר, יוגב רושנסקי
  2. דני שניידמן, אוהד אבידן
  3. גבע הוכמן, אמיר יוסף

זוגות עד 14 :

  1. אשחר הוכמן, איתן הול
  2. אורן נגבקר, דורון יצחק
  3. יוסי ויגאל גנזו

זוגות עד 18 :

  1. יורם יוסף, רזיאל אברהם
  2. גדי יגר, דניאל בק
  3. נימרוד לודמר, גידי טל

בוגרים:

  1. רמי שניידמן, בועז קוק
  2. מיכאל שניידמן,רז יגר
  3. אילן רום, ברוך פינקלשטיין ( טבעון- באר-שבע )

ותיקים:

  1. אילן הוכמן, שמואל מזולקר ( חצור- באר שבע )
  2. אברהם משה, אמנון אשכנזי ( באר שבע- זיכרון יעקב )

מכבי קיימה אליפות הפנימית שלה רק לנוער.

התוצאות :

עד 12

  1. פז בו סירה , רמת השרון
  2. אלי ריימונד, אשדוד
  3. עדי גוניק, רמת השרו

עד 14 :

  1. אלון אופיר, אשדוד
  2. שרון כהן, אשקלון,
  3. יעקב סולומון, לוד

עד 16 :

  1. גדי מוזס, אשדוד
  2. ליאור דניאל, אשקלון
  3. אריאל יזיקאל, לוד

עד 18 :

  1. אמיר מוזס, אשדוד
  2. מנשה מיכאלי, אשקלון
  3. דורון סולומון, לוד

בנות :

  1. שירלי דניאל, אשקלון
  2. סיגלית מוזס, אשדוד
  3. נטע פורטנוי, רמת השרון

זוגות בנות :

  1. סיגלים מוזס,קורין אלקיים, אשדוד
  2. שירלי דניאל, נטע פורטנוי, אשקלון- רמת השרון
  3. שושנה מוזס, אתי בן שושן, אשדוד

זוגות עד 12 :

  1. פז בן סירה,עדי גוניק, רמת השרון
  2. דוד מוזס, אורן סרויה, אשדוד
  3. אבי חסון, נעם שקל, אשדוד

זוגות עד 14 :

  1. אלון אופיר, אלי ריימונד, אשדוד
  2. יעקב סולומון, משה אלבז , לוד- אשדוד
  3. אבי אלקיים, מומי אסולין, אשדוד

זוגות עד 18 :

  1. אמיר מוזס, מנשה מיכאלי, אשדוד- אשקלון
  2. אורי דוד, דורון סולומון, ראשון לציון,לוד
  3. גדי מוזס, ליאור דניאל, אשדוד, אשקלון

השאר תגובה

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>